On tour - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mara en lotte reis - WaarBenJij.nu On tour - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mara en lotte reis - WaarBenJij.nu

On tour

Blijf op de hoogte en volg Mara en lotte

13 Maart 2013 | Thailand, Chiang Mai

The Tour

We waren gebleven bij de tijger tempel (Kanchanaburi). De dag daarna zijn we het stadje te voet gaan verkennen. Daar hebben wij een Nederlandse jongen leren kennen die daar woont (Jan). We vertelde hem onze plannen die we hadden. Hij verwees ons door naar een goede vriend van hem die in Bangkok een reisbureau had (Jack). Voor 3000BHT pp (ong 75,-) konden wij de reis naar Chiang Mai krijgen en een jungle trekking erbij van 2 nachten, 3 dagen. Wij kregen zijn nummer en namen contact met hem op.

Ook hebben wij nog de bekende Bridge over the River Kwai bezocht. Hier waren duizenden chinezen die met ons op de foto wilden. Wij zijn BEROEMD onder de CHINA PEOPLE.

Dag daarna naar de ERAWAN watervallen geweest. Was erg mooi en tot de zevende waterval geklommen, verder kon niet. Mara nog een paar keer gevallen en tand door de lip. Het water van de zevende waterval was heel helder. Veel foto’s genomen.

Een paar dagen later gingen we van Kanchanaburi naar Ayutthaya. Hier gingen wij heen om vanuit hier naar Lob buri te gaan. Lob buri noemen ze apenstad, daar lopen namelijk duizenden apen over straat.

In Ayutthaya stonden we de volgende ochtend vroeg op om naar die stad te gaan. Om 09:15uur waren we op het station en hadden we treinkaatjes gekocht voor Lob buri. Die trein vertrok om 11:25uur. Zo vaak reden er geen treinen, in Nederland is dat echt een luxe. Met wat vertraging vertrok de trein uiteindelijk om 12:20. Tot die tijd de hele tijd op het station gewacht, was verder niks leuks te zien buiten het station..
De trein reed er een uur over.

Achteraf bleek de apenstad toch niet zo leuk te zijn en hadden we de eerst volgende trein weer terug gepakt naar Ayutthaya.

De volgende dag hebben we in Ayutthaya de bus naar Bangkok genomen. Daar hebben we Jack (van het reisbureau) ontmoet en onze jungle trekking en busreis in en naar Chiang Mai definitief gemaakt. Die avond stapte we in de bus. De busrit duurde 10 uur, het was erg koud door de airco en we konden daardoor niet slapen. In de bus zaten Israëliërs achter ons. In de nacht hebben zij 6000BHT (150,-) van ons gejat. Heeeeeel boos waren we erom (Lotte vooral).

De Jungle trekking.

Om 9 uur ’s ochtends zijn we vertrokken naar de jungle met nog meer backpackers. We werden ergens gedropt en moesten vanaf daar ongeveer 1uur lopen naar de lunchplek. Berg op, berg af, berg op, nog een keer berg op en berg af, zo kwamen we daar. Uitgeput en zin in een frisse duik in het stromend meertje. Daarna gingen we weer verder lopen. Deze dag in totaal 3 uur gelopen. We kwamen aan in het dorpje waar we ook sliepen. We sliepen op bamboe en een dun, uuuh correctie: HEEEL dun hard matrasje. Mara had zin in een heerlijke douche. Ze stapte in een bamboe hutje waar een bak water stond en een kleiner bakje erin. Dat was de douche in dit dorpje. De WC was een staande toilet natuurlijk, waar je het wc papier in een afvalbakje moest werpen na gebruik en door moest spoelen met een bakje water.
Die avond nog gezellig met de groep gezeten.

De volgende dag hebben we in totaal 2,5 uur gelopen en was minder zwaar. We moeten er niet vergeten bij te zetten dat het rond 38 graden was tijdens de wandelingen!!
In de tussentijd nog een lekkere lunch gehad bij een watervalletje waar we in konden zwemmen.
Rond 16:00uur kwamen we aan in het volgende kamp. Dit was nog primitiever dan de vorige nacht. We sliepen in een bamboe hutje met z’n 2e, groot waren ze niet. Ook weer met 2 hele dunne matrasjes en gelukkig een klamboe (met grote gaten). De douche was er niet, dus die namen we met z’n alle in de rivier. Heerlijk was dat!

De volgende dag gingen we bamboe raften en olifant rijden. Hij vertelde ons dat we maar een uur liepen deze dag. Uiteindelijk nog minder dan een halfuurtje. Daar stond een auto op ons te wachten. Hij bracht ons naar de plek waar we gingen raften. Het stelde niet veel voor. Je zit op bamboe en vaart langzaam een riviertje door.. Ondertussen nog chinezen tegen gekomen waar we naar moesten zwaaien.

Na het bamboe raften gingen we door naar de olifanten. Daar hebben we ongeveer 30 minuten op gezeten. Was very nice. De gids bracht ons terug naar het hostel. Hier blijven we nog 2 nachten. Morgen gaan we een scootertje huren en Chiang Mai nog onveiliger maken.

We blijven nog een paar dagen in Chiang mai en dan zien we wel verder.

Nu gaan we naar bed toe, welterusten.

Mara en Lotte.

• 13 Maart 2013 - 18:31

Beau:

Heee schatjes
    Wauw, jullie maken leuke dingen mee zeg! Ben heel benieuwd naar de foto's van de jungletour ;)
    Pfff maar dat jullie geld is gestolen is echt niet tof, balen!!
    Heeel veel plezier nog samen, geniet ervan.
    Xxxx Beau

• 13 Maart 2013 - 18:51

Angela:

Ha meiden,
    Klinkt allemaal goed, behalve dan die diefstal. Die 38gr. is wat anders dan die -5 hier!
    Ik ben benieuwd naar jullie foto's. Veel plezier nog.
    Groetjes, Angela

• 15 Maart 2013 - 16:09