Cambodja en Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Mara en lotte reis - WaarBenJij.nu Cambodja en Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Mara en lotte reis - WaarBenJij.nu

Cambodja en Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Mara en lotte

09 April 2013 | Vietnam, Hoi An

Cambodja,

Aangekomen in Seam Reap. We werden opgehaald door een jongetje van 16 jaar in een tuk tuk (zelf zei hij dat hij 22 was). Dit was niet de beste chauffeur. Na een botsing met een luxe auto zijn we toch nog heel aangekomen. Wij vroegen ons eerder al af hoe ze dat hier afhandelde.. schadeformulier invullen?? Nee hoor, ze reden gewoon weer verder.

Die avond wilde wij de zonsondergang bekijken. Dat scheen heel mooi te zijn. We werden met de tuk tuk (de zelfde driver) afgezet en moesten verder een berg oplopen. Toen we boven waren mochten wij er niet in omdat we geen lange broeken en geen lange shirtjes droegen, die hadden we ook niet mee. Voor niks naar boven gelopen. Weer veilig thuis gekomen ondanks de geraakte stoepranden en halve doodervaringen..

De volgende ochtend gingen wij de zonsopgang bekijken in de Angkor Wat tempels. Wij waren voorbereidt en hadden lange broeken en lange shirtjes aan. Dat was niet nodig geweest want we zagen veel meer mensen lopen met korte broekjes en hemdjes. De hele dag hebben wij gezweet in de lange kleren met ongeveer de temperatuur van 40 graden.
De tempels waren wel allemaal heel mooi om te zien. Echt een aanrader als je naar Seap Reap gaat!

De volgende dag verlieten we Seam Reap en gingen we door naar Sihanoukville. Dit is een plaatsje aan de zee. Op het strand lag veel rotzooi, ook in het water dreef veel troep. De zee was totaal niet verkoelend en na onze 1ste dag strand waren we helemaal rood (Lotte tenminste) Mara een klein beetje.
Na een leuke avond in de kroeg waren we de volgende dag wel een beetje brak.. *kots kots*

Een paar dagen later gingen we terug naar Phnom Penh om de volgende dag Vietnam in te gaan.

Vietnam.

De volgende dag vertrokken we vroeg van Phnom Penh naar Ho Chi Minh (Vietnam). Na ongeveer 8 uur kwamen we aan in Vietnam. In Ho Chi Minh zijn we naar de oorlogstunnels en naar het oorlogsmuseum geweest. De tunnels waren erg benauwd en krap. Wel leuk om gezien te hebben. Het was er erg toeristisch (heeeeeel vervelend al die toeristen).

We gingen met de nachtbus door naar Nha Trang. Dit was een chill hostel met uitzicht op de zee. Hier hebben we een snorkel tour geboekt en zijn we naar de SPA gegaan. Na een lekker modderbad in de SPA, zijn we uitgerust de nachtbus ingegaan om vervolgens naar Hoi An te gaan.

In Hoi An hebben we helaas geen zon gezien (bewolkt en regen). We hebben bij het hotel een fiets gepakt en zijn we gaan fietsen. Hoi An is een leuk gezellig stadje om te shoppen, want meer is er niet te doen. We hebben hier kleren op maat laten maken. Mara 2 jurkjes en Lotte 1 jurkje. Die zouden de volgende dag om 15:00uur klaar zijn. Om 16:00 was er nog niemand in de winkel. Even later kwam er een vrouwtje aan en zei dat ze nog niet klaar waren en dat we de volgende dag terug moesten komen. De volgende dag waren we er om 09:00 s’ ochtends, afgesproken tijd. Dit was de enigste winkel die nog gesloten was. Wij dachten meteen dat ze vandaag niet meer open gingen en dat we ons geld kwijt waren. Een half uur later ging ze open en had ze de jurkjes gelukkig. Ze zijn heel mooi en passen perfect.

We zitten nu in Hoi An op de bus te wachten die gaat naar Hué. In Hué zijn er mooie gebouwtjes die we willen bezichtigen. Een dag later gaan we naar Hanoi.

Dit was het verhaaltje weer. Tot de volgende keer :)

Mara en Lotte.

• 09 April 2013 - 08:41

Ingrid & Wyl:

Hé meiden,

Leuke verhalen schrijven jullie! Fijn om te lezen.Het lijkt of jullie al eeuwen weg zijn, zoveel foto's gemaakt en dingen die jullie gezien hebben.

Nog veel plezier,
    Ingrid